لامپ هوشمند یا چراغ‌ هوشمند نوعی از لامپ هستند که درون خود تراشه دارند تا بتوانند به صورت بی‌سیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کنند. هر لامپ هوشمند می‌تواند به یک برنامه یا اپلیکیشن، دستیار خانه هوشمند یا لوازم جانبی هوشمند متصل شود، به طوری که بتوانید تمام لامپ های هوشمند خود را به صورت خودکار کنترل کنید، رنگ آن‌ها را تغییر دهید یا از راه دور کنترل کنید. اما چرا خرید لامپ هوشمند می تواند منطقی باشد؟

لامپ های هوشمند مزایای فراوانی دارند و در ادامه به برخی از مهم ترین دلایل برای خرید لامپ هوشمند اشاره کرده ایم:

  1. راحتی: با خرید لامپ هوشمند می توانید کل خانه را نورپردازی کنید. شما می‌توانید آن‌ها را از راه دور روشن یا خاموش کنید، برنامه‌ریزی زمانی تعیین کنید و حتی آن‌ها را گروه بندی و کنترل کنید .
  2. صرفه‌جویی در انرژی: اگر قصد دور انداختن لامپ های کهنه و تعویض آن ها با چراغ LED دارید با خرید لامپ هوشمند می توانید با یک تیر دو نشان بزنید زیرا چراغ های هوشمند امکانات اضافی را بدون افزایش قابل توجه هزینه‌ها فراهم می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانند به صرفه‌جویی در انرژی کمک کنند.
  3. تنوع رنگ: چراغ‌های هوشمند در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند تا برای هر بخش از خانه حس و حال مختلفی را ایجاد کنید. فرقی نمی کند به دنبال نور سفید گرم برای آرامش هستید یا رنگ‌های هیجان انگیز برای جشن و مهمانی‌ها، چراغ‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند.
  4. هماهنگی با رسانه و سرگرمی: برخی از چراغ‌های هوشمند با سیستم‌های رسانه و سرگرمی هماهنگ می‌شوند و بر اساس محتوای در حال پخش، رنگ‌ها یا شدت نور را تغییر می‌دهند.
  5. امنیت: با خرید لامپ هوشمند وقتی در خانه نیستید می توانید این تصور را به وجود بیاورید که در خانه حضور دارید. همچنین، چراغ‌های قابل کنترل صوتی می‌توانند با یک دستور ساده روشن یا خاموش شوند.

به طور کلی، خرید لامپ هوشمند یک راه خوب برای ارتقاء محیط خانه است و علاوه بر افزایش راحتی به سرگرم شدن شما هم کمک می کند.

چراغ‌های هوشمند، علیرغم مزایای فوق‌العاده‌ای که دارند، دارای چند نقطه ضعف هستند:

  1. هزینه: خرید لامپ هوشمند به هزینه بالاتری نسبت به چراغ‌های LED نیاز دارد. همچنین باید هزینه نیاز به اتصال دایم به اینترنت را هم در نظر بگیرید.
  2. وابستگی به اینترنت: برای استفاده از ویژگی های هوشمند این نوع از چراغ به اتصال دایم به اینترنت نیاز دارید.
  3. مشکلات امنیتی: به دلیل اتصال به اینترنت ممکن است احتمال از بین رفتن امنیت وجود داشته باشد. هر چند احتمال این اتفاق بسیار پایین است اما اگر اتفاق بیفتد ممکن است سایر دستگاه های متصل به شبکه نیز در معرض خطر قرار بگیرند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *